LeĂrás: Egy cégnek, vállalkozásnak, szolgáltatásnak könnyen felismerhető jele a logó. A logó valójában azonosításra és megkülönböztetésre használt jelzés. Ez az egyértelmű jel, segíti az eligazodást a sok vállalkozás között. A logó akár védjegyként is használható, amennyiben a logó tulajdonosának kizárólagos joga van a használatra. A bejegyzett, védjegyként használt logót, csak a jogosult használhatja. A védjegyként használt logót, a tulajdonos engedélyével licencként más is használhatja, mondjuk franchise hálózat esetén. Ettől a logó nagyon magas értékkel is bírhat. A védjegyet Magyarországon a ź szimbólummal jelölik. A logó készítése során megismerkedünk a céggel, a termékeivel, szolgáltatásaival. Ezek alapján körvonalazódik a stílus, sugallat, ami alapján terveket készítünk. A logó lehet karakteres felirat, vagy a szolgáltatásra utaló fantáziaszó vagy grafikai ábra. Szoktuk használni a cég nevét, ezt akár szlogennel is, de gyakori az embléma is. Az ábrát szoktuk használni önmagában is, a cég nevét elhagyva. A megfelelően ismert, bejáratott logó, a vállalkozás nevének elhagyásával is egyértelmű jele a cégnek és az általa képviselt vagy gyártott márkának. Logókészítésnél figyelünk a stílusra, hiszen fontos, hogy a célközönséghez szóljon, és az elvárásaiknak megfeleljen. Például a szórakoztatóiparban lehet egy logó játékos vagy akár gyermeteg is. A pénzvilágban vagy egy üzleti tevékenységnél jobban illenek a visszafogottabb stíluselemek.